• עידית פרימס

טורטייה / פנקייק דוחן




אני בחודשיים האחרונים מתנסה ומשחקת עם דוחן. למה דוחן? זה דגן ללא גלוטן שהוא עשיר במינרלים כמו ברזל סידן זרחן נחושת ווויטמינים C E B2 B3 B6 ומרכיב נוסף שנקרא קוורצטין שמסייע לפעילותם התקינה של הכבד והכליות. שכנעתי אותכם?

יופי אז הכנתי דברים שונים מהדוחן והתאהבתי בטורטייה. בכלל רציתי GO TO טורטייה במיוחד כשבא לי מרקם פחממתי אני יכולה להכין משהו מספק בכמה דקות. לא תמיד יש לי בבית לחם או קרקרים, ונכון שיש לי באתר פרוסה אחת של לחם שקדים שאני מכינה ב5 דקות (הנה הלינק פרוסה אחת של לחם ללא גלוטן שאפשר להכין ב 5 דקות (livehealthy.co.il)) , אבל רציתי יותר גוון. וגם בזמן האחרון אני מערבבת סוגים שונים של קמחים. קצת דוחן עם קצת קוקוס או טפיוקה או אפילו קמח אורז או עדשים. המרקם של המאפה יותר דומה למה שהכרתי בימים שאכלתי גלוטן.


חזרה אלינו, יש מלא מתכונים לטורטיות ללא גלוטן, יותר מדי אפשר להגיד, מבלבל ממש. אז נעשה סדר. הכנתי טורטיות שונות ובניתי לעצמי מתכון בסיסי. מגוון מאוד – אני משנה אותו כל פעם ואפילו מכינה ממנו פנקייקים.



כל פעם ניסיתי לעניין את הבת שלי והיא לא רצתה. בכלל. וזאת הבת שבדר הכנתי בצורה של פנקייקים קטנים ושמתי לה 6 על צלחת עם מייפל מעל והיא טרפה אותם! הפתיעה את עצמה 😊 (אבל אותי, לא כל כך...)









אוקיי אז בואו נכין

מרכיבים:

  • 3 כפות גדושות של קמח דוחן

  • כף קמח טפיוקה

  • כף קמח קוקוס

  • 1 ביצה

  • כרבע כוס חלב קוקוס או חלב שקדים

  • 2 כפות רסק תפוח עץ/פרי אחר

  • רבע כפית אבקת אפיה



בנוגע לחלב – יותר טעים עם חלב קוקוס לפי דעתי. ולגבי כמות הנוזל – אם אתם עושים טורטייות תוסיפו עוד קצת חלב, שיהיה נוזלי יותר. עם פנקייקים אפשר שיהיה יותר מוצק, פחות נוזלי. אבל זה באמת ענין של עדיפות אישית. הכל הולך !!


גיוונים נוספים שניסיתי - הכנתי גם בלי קמח קוקוס, פעם הוספתי כף גדושה של פסיליום, כמה פעמים הוספתי חצי כף מאקה. הכנתי גם בלי הרסק - גם טעים בלי אבל האמת שמרגישים את הרסק במרקם יותר חלק.


ערבבתי הכל ביחד בקערה ומומלץ לתת לזה לפחות 10 דקות לשבת.







מטגנים בקצת שמן קוקוס או חמאה.












תראו איזה גודל!! ככה אפשר להגיד אכלתי רק שניים 😊 😊



מקווה שתהנו! תעדכנו איזה וריאציה אהבתם

כל הזכויות שמורות לעידית פרימס © 

עיצוב ובניית אתרים: www.wixandme.com