• עידית פרימס

לחם בננה שוקולד


לאור הביקוש החלטתי להעלות מתכון שעשוי מקמח ללא גלוטן. רוב המתכונים שלי הם עם קמח מקור - שקדים, קאסאבה, קוקוס וכדומה כי באמת יותר בריא בלי הקמחים העמילניים. אבל לאור הביקוש, החלטתי לחפש כמה מתכונים שימושיים עם קצת קמח "רגיל" ללא גלוטן. למי שמתאים אפשר להמיר אותו בקמח כוסמין.

זה מתכון נחמד ללחם בננה שוקולד- יותר עוגה מלחם לפי דעתי אבל לא מתוק כל כך.

מרכיבים:

כוס קמח ללא גלוטן ** (או קמח כוסמין, מי שאוכל גלוטן)

3/4 כוס קקאו טהור

3/4 כוס סוכר קוקוס – אני שמתי חצי כוס סילאן במקום

כפית אבקת אפיה

כפית סודה לשתיה

קצת מלח

כוס בננה - בננות בשלות ומעוכות

כפית וניל

1/3 כוס רסק תפוח עץ (ללא תוספת סוכר)

1/3 כוס שמן קוקוס

3 ביצים


טיפ כללי שימושי:

** מי שמעדיף קמח מקור יכול להמיר את הקמח ללא גלוטן בתערובת של קמח שקדים/קוקוס/עמילני.

ממליצה על 40% קמח שקדים; 25%ֵ קמח קוקוס ; 35% קמח עמילני כמו טפיוקה/תפו"א/אורז.

לחמם תנור על 175

לערבב את כל היבשים . להוסיף את הרטובים, השמן בסוף. אני ערבבתי ידנית ללא כל קושי, אפשר גם עם מיקסר חשמלי.

לשים בתבנית ולאפות כ55 דקות. בסוף האפיה לתת ללחם קצת זמן לשבת ולהתקרר.






אני בעיקר מתיחסת אליו כמו אל עוגה, אוכלת פרוסה עם כוס קפה.

ומאוד נהניתי ממנו גם עם חמאה, סמנה, וכמו בתמונה עם חמאת בוטנים. הרי שוקולד וחמאת בוטנים הולכים ביחד כמו חתן וכלה :)











ממש יוצא שחור, צבע עשיר מאוד, בגלל איכות הקקאו.

שמרתי במקרר, אבל שמתי חתיכה בפרייזר וגם היה סבבה.



תרגמתי את המתכון מ Living Freely Gluten Free

https://www.livingfreelyglutenfree.com/chocolate-paleo-banana-bread

כל הזכויות שמורות לעידית פרימס © 

עיצוב ובניית אתרים: www.wixandme.com